In de pers

Recente interviews:

Cryptoschool interview Nieuwsblad - kan je nog veilig beleggen in cryptomunten

Kan je nog veilig beleggen in cryptomunten – Nieuwsblad (06.01.2024)

Interview cryptoschool HLN waarom BTC weer wind in de zeilen heeft

Waarom Bitcoin op recordhoogte staat  – Trends (30.11.2023)

De Merge markeerde vanmorgen een epische dan aan in de cryptogeschiedenis. HLN  (15.09.2022)

In deze leuke podcast van Peter Snauwaert vertel ik meer over mijn boek… en ook beetje over mezelf (22.08.2022)

“Zijn we na een stijging van 30% uit het dal?”: vroeg HLN zich af  (23.08.2022)

MO - Bitcoin in El Salvador - Gwen Busseniers

Hoe vergaat het Bitcoin in El Salvador, vroeg MO zich af  (07.07.2022)

De Tijd en het Nieuwsblad hadden vragen bij de nieuwe Europese Crypto regelgeving, MiCa (0702.2022)

Mooie long read in het Nieuwsblad over ‘de aanmaak van’ een crypto (18.06.2022)

Het absolute doemscenarie. “Wat doen we nu?” vroeg HLN (13.06.2022)

2022 Trends Bitcoin en crypto

Een mooie long read in Trends over de breedte en diepte van de cryptowereld (28.05.2022) – PDF

Herbeluisteren het interview dat ik gaf voor ‘Radio 1: Interne keuken’ over Bitcoin & Crypto

Hoever kan BTC nog zakken
Hoever kan Bitcoin nog zakken – HLN (09.05.2022)

podcast Het Perspectief over cryptocurrency
Ik heb me kostelijk geamuseerd op de podcast van deze fijne kerels😅🤩👌

De Tijd 10 geldvragen aan Gwen Busseniers

Regelgeving rond cryptocurrency's
Regelgevind rond crypto in aantocht – HLN. (04/03/2022)

Pers kwartaalcijfers coinbase
Wat vertellen de kwartaalcijfers van Coinbase over de cryptomarkt – HLN. (04/03/2022)

Nieuw Europees crypto wetsvoorstel
samen met Business AM namen we een nieuw Europees cryptovoorstel onder de loupe. (09/02/2022)

Superblij dat HLN inging op mijn vraag om een artikel te plaatsen over crypto-oplichters (07/02/2022)

Gezien dit artikel onder de betaalmuur van HLN zit, bied ik je hier het gedeelte met mijn adviezen om niet opgelicht te worden.

De vraag van 1 miljoen: “Is dit de bodem?” (24-26 januari 2022)
HLNHBvLGVA
GVA Bitcoin is dit de bodem
Levi en ik, zijn akkoord dat we niet akkoord zijn met Geert Noels 😉 HLN (12/01/2022)
Is het nu nog de moeite om ermee te beginnen vroeg GVA zich af? (06/01/2022)
De Standaard cryptohandleiding
Samen met De Standaard maakte ik deze beknopte crypto startershandleiding. (18 december 2021)
Veel lees- en leerplezier. 😁🤓⚙️💻📈
DS pro en contra Bitcoin
In de weekendeditie van De Standaard neem ik het op tegen Pascal Paepen in de rubriek pro en contra…Bitcoin uiteraard. (11 december 2021)

Twee cryptomunten durf in aanbevelen
HLN vroeg me of ik een top 10 van cryptomunten zou kunnen doorgeven die ik zou aanbevelen. Helaas moest ik zeggen dat dat nog niet kan. (11 november 2021)

HLN wou weten wat ik vond van de recente hype genaamd Shiba Inu (14/10/2021)

Cryptomunt Shiba Inu 28 miljoen procent hoger in één jaar. Hoe valt die waanzinnige stijging te verklaren?

crypto podcast De Standaard
Graag was ik te gast in de podcast van De Standaard (07/07/2021)

Moet de handel in cryptomunten aan banden worden gelegd?
Wie investeert in cryptomunten, kan snel geld verdienen maar ook even snel grote verliezen maken. Moet het ‘Wilde Westen’ van de financiële markten getemd worden?

Start to Crypto HLN+
Start to Crypto HLN+ - deel 2
Start to Crypto HLN+ - deel 3
(17/06/2021)
Trends vroeg zich af wat er zich afspeelde in het hoofd van deze hardcore cryptofan 😉
(29/05/2021)
Een zeer leuk artikel waarin ik een journalist van Het Nieuwsblad hielp met zijn Bitcoin beginnersperikelen.
De standaard 17 mei Elon Musk
(18/05/2021)
Met plezier gaf ik mijn mening over de tweets van Elon Musk aan De Standaard
Artikel HLN crypto-oplichterij
(19/04/2021)
Blij dat ik kon bijdragen aan dit artikel van HLN over crypto-oplichterij.
Interview Financus
(26/02/2021)
Video-interview met Financus.be over volgende vragen:
  1. Hoe bent u zelf begonnen met het beleggen in cryptomunten?
  2. Wat zijn de meest gemaakte fouten bij het kopen, verkopen van bitcoin en andere cryptocurrency’s?
  3. Welke kennis over beleggen en economie moet men als cryptobelegger onder de knie hebben?
  4. Vanwaar uw voorkeur voor het platform van Binance en niet bijvoorbeeld Coinbase?
  5. Zijn crypto exchanges zoals Binance veilig en legaal om als Belgische belegger te gebruiken?
  6. Welke tips heeft u verder nog om veilig om te gaan met bitcoin en cryptowallets?
  7. Hoe zit het met de fiscaliteit en belastingen op cryptobeleggingen in België, en hoe ziet u dit evolueren in de toekomst?
  8. In welke mate moeten beleggers overwegen om altcoins op te nemen in hun cryptoportefeuille?
  9. Waarom moeten beleggers betaalde cursussen zoals die van CryptoSchool overwegen terwijl er best veel gratis info te vinden is?
  10. Hoe ziet u het beleggen in cryptomunten de komende drie jaar evolueren?

(En aan de Bitvavo-fans kan ik met plezier meedelen dat ik vernomen heb dat Bitvavo intussen wel verzekerd is.)

Jubel erfenissen en crypto
(25/02/2021)
Met plezier schreef ik dit artikel over erfenissen, legaten en cryptocurrency’s voor Jubel, de online referentie voor juridische en fiscale expertise.
Trends interview CryptoSchool
(13/02/2021)
Graag werkte ik mee aan dit artikel voor Trends/Moneytalk.Knack.be
Interview Trends CryptoSchool