De Blockchain NFT-oorlogen

NFT - CryptoSchool

Het is een belangrijk jaar geweest voor blockchain, met aandacht voor Eth 2.0, de opkomst, ondergang en wederopstanding van gedecentraliseerde financiering (DeFi) en de echte stappen in de richting van acceptatie door instellingen zoals PayPal. Maar de gestage opkomst van het bescheiden non-fungible token (NFT) is de echte verborgen held geweest.

Met NFT’s kan elk uniek activum of item worden gevolgd en verhandeld met dezelfde vrijheden als zijn fungible token-tegenhanger. Hoewel deze activaklasse nog in ontwikkeling is, is het potentieel ronduit verbazingwekkend.

Iedereen wil het netwerk en de gebruikers bezitten waarop NFT’s zullen leven en handelen. Het is een grote taart, en er zijn veel mensen die een stukje willen. Maar de taart wordt er niet groter op.

Als NFT’s serieus willen genomen worden door de ontwikkelaars van de grote spelers en financiële instellingen, is het niet voldoende om alleen een druk bezochte marktplaats te maken. De toekomstige thuisbasis voor NFT’s moet in de kern veilig en censuurbestendig zijn, zoals Ethereum dat nu is, en in staat zijn om een economie van een miljard dollar veilig te ondersteunen.

In de afgelopen zes maanden hebben zogenaamde “Eth-killers” plannen aangekondigd om liquiditeit te onttrekken naar andere blockchains voor NFT’s. Op dit moment worden crypto-ontwikkelaars, gamers en artiesten actief op de markt benaderd om Ethereum te verlaten. Maar het momentum is belangrijker dan dit feit alleen. Degene die de NFT blockchain-oorlogen wint, wordt het standaardnetwerk van alle toekomstige gaming-, entertainment- en verzameltoepassingen.

De blockchain NFT-oorlogen zijn gestart.