Hoe kan ik geld van een Bitcoin wallet naar een bankrekening sturen?

Wat is een cryptocurrencywallet?

Er bestaat geen rechtstreekse manier om je Bitcoin naar je bankrekening te sturen omdat het twee totaal verschillende en concurrerende vormen van valuta zijn.

Zo ga je te werk:

• Verstuur je Bitcoin naar een spot exchange, dit zijn exchanges die de uitwisseling tussen crypto’s en fiat (euro, dollar…) mogelijk maken. Voorbeelden zijn Bitstamp, Binance, Kraken…
  • Verkoop er je Bitcoin naar bv. euro’s
  • Dan moet je in de exchange-interface zoeken naar het juiste scherm om je euro’s over te schrijven naar je bankrekening. De terminologie kan verschillen van exchange tot exchange. Zoek naar termen als ‘withdraw’ en SEPA.  Het kan ook zijn dat je eerst naar een ‘overview’ of ‘(spot)wallet’ van je ‘account’ moet gaan eer je de knop ‘withdraw’ naast je euro’s zal tegenkomen.

Wil je net beginnen, en de eerste maal euro’s versturen naar de exchange bekijk dan onderstaande cursus en video, voor een uitgebreide uitleg

Lees ook:

Nieuw onderzoek onthult de meest betrouwbare crypto-exchanges in 2021